Voor het Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor ingenieurs - Foundations (en bijbehorend innovatieproject) zijn er vier categorieën leerresultaten gedefinieerd. Deze vier hoofdleerresultaten kunnen ingevuld worden door een aantal subleerresultaten, waarvan de keuze afhankelijk is van het innovatieproject. De mogelijke subleerresultaten kan je hieronder vinden.
Leerresultaat |
Ondernemende vaardigheden |
Kansen herkennen |
Motivatie en doorzettingsvermogen tonen |
Het initiatief nemen |
Ideeën valoriseren |
Planning en beheer opvolgen |
Basis financiële en economische inzichten |
Holistische visie van project in bedrijf |
Innovatie realiseren |
Ethisch en duurzaam denken |
Creativiteit tonen |
Strategisch denken (toekomstvisie) |
Middelen beheren |
Innovatief |
Systeemdenken |
Persoonlijke ontwikkeling |
Zelfbewustzijn en zelfredzaamheid tonen |
Omgaan met onzekerheid, ambiguïteit en risico |
Door ervaring leren |
Levenslang leren |
Communiceren en samenwerken |
Met anderen werken |
Anderen enthousiasmeren |
Adequaat communiceren |
Adequaat vergaderen en onderhandelen |