Voor het Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor ingenieurs (en bijbehorend innovatieproject) zijn er vier categorieën leerresultaten gedefinieerd. Deze vier hoofdleerresultaten kunnen ingevuld worden door een aantal subleerresultaten, waarvan de keuze afhankelijk is van het innovatieproject. De mogelijke subleerresultaten kan je hieronder vinden.
Leerresultaat |
Ondernemende vaardigheden |
Kansen herkennen en benutten |
Motivatie en doorzettingsvermogen tonen |
Initiatief nemen |
Ideeën valoriseren |
Planning en beheer optimaliseren |
Financieel en economisch inzicht |
Holistische visie van project in bedrijf |
Innovatie realiseren |
Ethisch en duurzaam handelen |
Creativiteit bevorderen |
Strategisch handelen (toekomstvisie) |
Middelen mobiliseren |
Innovatie |
Systeemdenken |
Persoonlijke ontwikkeling |
Zelfbewustzijn en zelfredzaamheid tonen |
Inschatten van onzekerheid, ambiguïteit en risico |
Door ervaring leren |
Levenslang leren |
Communiceren en samenwerken |
Strategisch met anderen werken |
Anderen mobiliseren |
Efficiënt communiceren |
Efficiënt vergaderen en onderhandelen |