Voor het Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor ingenieurs (en bijbehorend innovatieproject) zijn er vier categorieën leerresultaten gedefinieerd. Deze vier hoofdleerresultaten kunnen ingevuld worden door een aantal subleerresultaten, waarvan de keuze afhankelijk is van het innovatieproject. De mogelijke subleerresultaten kan je hieronder vinden.
Leerresultaat |
Ondernemen |
Ondernemende attitude |
Project management |
Verantwoordelijkheid opnemen |
Economische (rand)voorwaarden |
Opvolgtraject kunnen uittekenen |
Change management |
Ontwerpen & ontwikkelen en implementeren van (bio)technologische systemen |
Innovatief |
Realistisch |
Multidisciplinair |
Creatief |
Systematisch en holistisch |
Kwaliteitsgericht |
Maatschappelijk (en ethisch) verantwoord |
Levenslang leren |
Zelfreflectie |
Zelfregulering |
Flexibiliteit |
Efficiëntie |
Nieuwsgierigheid |
Maatschappelijke verantwoordelijkheid |
Communiceren en samenwerken |
Communiceren |
Overtuigend, doelgericht en efficiënt communiceren afgestemd op de stakeholders (mondeling en schriftelijk) |
Vergaderen en onderhandelen |
Een netwerk uitbouwen |
PR activiteit organiseren |
Samenwerken |
Samenwerken in een multidisciplinaire context |
Onze andere websites
www.innovatiestages.be (bedrijven)
www.techinvent.be (teams en start-ups)
www.wingspro.be (professionals)